Salgsbetinger
Innledning:
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelsene for
forbrukerkjøp av varer over Internett fra NailFever. Forbrukerkjøp over
Internett reguleres av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven,
markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Vilkårene i denne avtalen er ikke
en begrensning i disse rettighetene, men angir partenes viktigste
rettigheter og plikter i forbindelse med handelen.
1. Avtalen:
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysningene gitt i bestillingsløsningen, og eventuelle særskilt avtalte vilkår. Dersom det er motstrid mellom disse opplysningene, går særskilt avtalte vilkår foran, så lenge de ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
I tillegg vil relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp mellom næringsdrivende og forbrukere utfylle avtalen.
2. Partene:
Selger er NailFever ( Kamilla Olsen nettbutikk), org.nr. 928 324 303, Remviksletta 26, 6010 Ålesund,
kontakt@nailfever.no. Selger betegnes i det følgende som
"selger/selgeren". Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som "kjøper/kjøperen".
3. Pris:
Den oppgitte prisen for varer og tjenester er totalprisen kjøper skal
betale. Prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.
Ytterligere kostnader som selger ikke har informert om før kjøpet, skal ikke bæres av kjøper.
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt inn bestillingen til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende dersom det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen eller i
kjøperens bestilling, og den andre parten innså eller burde ha innsett
at det forelå en slik feil.
5. Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den sendes til kjøperen.Ved bruk av kredittkort eller debetkort kan selgeren reservere kjøpesummen
på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen
sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med faktura.
6. Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller kjøperens representant, har mottatt varen.
Hvis leveringstidspunkt ikke fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen er mottatt. Levering skjer til kjøpers oppgitte adresse med mindre annet er avtalt.
7. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøperen når varen er levert i henhold til punkt 6.
8. Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. Fristen inkluderer alle kalenderdager. Hvis fristen utløper på en helg eller helligdag, forlenges den til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Angrefristen begynner å løpe når varen er mottatt.
Ved bruk av angreretten må varen returneres til selgeren innen 14 dager. Kjøper dekker kostnadene ved retur, med mindre
annet er avtalt. Selgeren tilbakebetaler kjøpesummen innen 14 dager etter å ha mottatt varene i retur.
9. Forsinkelse og manglende levering – kjøperens rettigheter
Dersom selgeren ikke leverer varen i henhold til avtalen, kan kjøperen kreve oppfyllelse, heve avtalen, eller kreve erstatning etter
forbrukerkjøpsloven.
10. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter
Hvis det foreligger en mangel ved varen, må kjøper innen rimelig tid gi
selger melding om dette. Kjøperen har rett til å kreve retting,
omlevering, prisavslag, eller heve kjøpet i samsvar med
forbrukerkjøpsloven.
11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller øvrige plikter, kan selgeren holde varen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen, eller kreve erstatning.
12. Personopplysninger
Selger behandler kjøperens personopplysninger i samsvar med gjeldende personvernregler. Opplysningene brukes kun for å fullføre avtalen og
deles ikke med tredjeparter uten kjøpers samtykke, med mindre det er nødvendig for å gjennomføre avtalen.
13. Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom det ikke
lykkes, kan kjøperen kontakte Forbrukertilsynet for mekling. Konflikter kan også løses gjennom Europa-Kommisjonens klageportal: http://ec.europa.eu/odr.